General Motors recheamă în service șapte milioane de camionete și SUV-uri din întreaga lume, produse între 2007 și 2014. Prin expunerea îndelungată la căldură și umiditate ridicată, există riscul ca airbag-urile să se deschidă.

Inițial, constructorul american a considerat că nu există un risc ridicat de pericol, însă administrația americană pentru siguranță în trafic a hotărât contrariul. Vehiculele sunt prevăzute cu perne de aer Takata, o companie japoneză care a și dat faliment (și a fost preluată) din cauza problemelor care au început să apară din 2013 la airbagurile fabricate.

Acest tip de defecțiune a produs până acum moartea a 18 persoane numai în SUA, dar niciunul pe un autoturism General Motors. 

Deși comapania spune că pericolul nu este real, Autoritatea consideră că capsa care produce explozia și fumul ce umple airbagurile, se poate declanșa accidental, dacă mașina a fost expusă o perioadă îndelungată la căldură și umiditate ridicată.

Costurile pentru repararea tuturor vehiculelor rechemate de General Motors se ridică la circa un miliard de euro. 

Până acum, circa 100 de milioane de sisteme de siguranță marca Takata au fost înlocuite la nivel mondial, 63 de milioane numai în SUA. 

Sursă alternativă: Reuters

Folosim cookies