Conform legislației europene, în cazul investitorilor, băncile trebuie să împartă clienții persoană juridică în diferite categorii, în funcție de puterea lor financiară. Potrivit Financial Times, un audit intern a descoperit că angajați ai Deutsche Bank din Spania plasau intenționat firmele în alte categorii decât erau de fapt, astfel că acestea erau nevoite să plătească mai mult pentru unele pachete de servicii. 

Există suspiciunea că, în cazul unor companii mai mari, reprezentanții firmelor păgubite lucrau cu cei ai Deutsche Bank, pentru a-și împărți în final bonusurile primite de pe urma achizițiilor pachetelor respective. 

Ancheta a fost extinsă ulterior și asupra sucursalelor din alte țări, pentru că sunt indicii că schema a fost folosită o perioadă lungă de timp și în Portugalia.

În ultimul deceniu, Deutsche Bank a plătit numeroase amenzi pentru încălcări repetate ale regulilor de conformitate, abateri care au inclus intervenții asupra dobânzilor din piață, vânzarea de titluri ipotecare considerate “toxice” sau deficiențe în împiedicarea spălării banilor.

Sursa: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday