Franța. Google a fost amendată cu 1,1 milioane de euro pentru inducerea în eroare a consumatorilor, în privința clasificării hotelurilor pe motorul său de căutare, acordându-le alte “stele” decât cele oficiale.

”Ancheta a dezvăluit că Google a înlocuit clasamentul oficial Atout France cu o clasificare stabilită după propriile sale criterii. Această clasificarea a fost foarte confuză prin prezentare și prin utilizarea identică a termenului ”stele” pe aceeași scară de la 1 la 5″, susține Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Control al Fraudelor (DGCCRF), referindu-se la clasificarea oficială a hotelurilor din Franța.

Autoritatea mai precizează că ”această practică a fost deosebit de dăunătoare pentru consumatori, care au fost induși în eroare cu privire la nivelul serviciilor la care ar fi trebuit să se aștepte atunci când își făceau rezervare” și consideră, totodată, că a adus prejudicii hotelierilor ale căror unități au fost prezentate ”în mod greșit” ca fiind mai slab cotate decât în clasificarea oficială.

Ancheta a venit ca urmare a plângerilor depuse de hotelieri în 2019 față de clasificarea a peste 7.500 de unități în mod diferit decât după indicele oficial. Din septembrie 2019, Google Ireland și Google France au fost de acord să corecteze rezultatele căutării și să utilizeze clasamentul Atout France atunci când afișează stelele hotelurilor.

Sursă: EURONEWS

Folosim cookies