Aproape jumătate (45%) dintre românii cu vârste cuprinse între 16 – 74 de ani care folosesc internetul au accesat și serviciul de plasare a cumpărăturilor online, în lunile de dinaintea declanșării pandemiei. Este cea mai mică proporție după cea a bulgarilor (42%) și mult sub media UE de 72%. 

Totuși, raportat la statisticile din 2015, popularitatea acestui comportament de cumpărător a cunoscut în România cea mai mare creștere din toate statele membre UE, cu 27 de puncte procentuale. 

Piața cumpărăturilor online a mai crescut semnificativ în Cehia și Croația (+25 de puncte procentuale), dar și Ungaria (+23 de puncte procentuale). Spre comparație cu datele din 2015, numărul persoanelor care au accesat servicii de comerț electronic a crescut în toate țările, iar media blocului comunitar a crescut cu 10 puncte procentuale.

Cei mai activi în privința cumpărăturilor plasate prin Internet au fost olandezii (91% din totalul persoanelor cu vârste între 16 și 74 de ani), fiind urmați de danezi (90%) și germani (87%).

Cele mai populare obiecte cumpărate pe internet au fost hainele și articolele sportive (64% dintre cetățeni UE care au folosit Internetul au cumpărat aceste articole), fiind urmate de achiziția de abonamente la serviciile de streaming (32%), comenzi de mâncare (29%) sau cumpărarea de mobilă, accesorii pentru casă și produse de grădinărit (28).

Eurostat a desfășurat un sondaj în rândul locuitorilor țărilor UE, în perioada aprilie 2019 – martie 2020, adică înainte ca majoritatea statelor să intre în carantină și să închidă magazinele și mall-urile.

Sursa: Eurostat.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday