Într-un raport privind cheltuirea fondurilor europene, Curtea Europeană de Conturi prezintă ineficiențele sistemului de transport feroviar european. Potrivit raportului, vitezele medii ale trenurilor sunt doar la 45% din cele proiectate. Curtea notează și că multe dintre liniile de mare viteză sunt ineficiente, deoarece au fost construite din interese politice, nu din rațiuni de necesitate, multe fiind în zone inutile sau având programate prea multe opriri.

În prezent sunt 9.100 kilometri de linii feroviare de mare viteză în UE. Ținta pentru 2030 este realizarea de 31 de mii de km, însă Curtea de Conturi spune că este puțin probabil că va fi atinsă ținta.
Autoritățile europene susțin în analiza realizată că nu se justifică financiar construcția unei linii de mare viteză în munte, pe sub pasul Brenner dintre Austria și Italia din cauza costurilor mari și ineficienței trenurilor care ar economisi foarte puțin timp. Tunelul pe sub pasul Brenner ar trebui terminat în 2027 și întreaga secțiune, în 2040.
Raportul integral aici.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday