Acordul dintre Kering și fondul de investiții Mayhoola din Qatar prevede posbilitatea că grupul francez de produse de lux să achiziționeze integral compania care deține brand italian, cel târziu până în 2028. “Tranzacția face parte dintr-un parteneriat strategic mai mare între Kering și Mayhoola, care ar putea duce în final la transformarea Mayhoola în acționar al Kering”, a transmis compania franceză într-un comunicat.

Grupul francez de produse de lux și-a ratat obiectivele de vânzări pentru al doilea trimestru al anului în curs. A raportat o creștere de doar 3% și continuă să rămână în urma rivalilor, în timp ce încearcă să reînvie marca Gucci. În America de Nord, vânzările au scăzut cu -23%, iar directorul financiar Jean-Marc Duplaix a pus rezultatul slab pe seama faptului că “rămâne o piață mai complicată pentru produsele de lux”.

Grupul Kering a obținut puțin sub 5 miliarde de euro din vânzări în perioada aprilie – iunie, sub așteptările analiștilor care estimau o creștere de 6%. Vânzările brandului Gucci au crescut cu doar 1% în aceeași perioadă. 

Spre comparație, grupul LVMH, principalul competitor al Kering pe piața produselor vestimentare de lux, care deține Dior și Louis Vuitton, a raportat o creștere a vânzărilor de +21% în T2. 

Reuters scrie că preluarea a 30% din acțiunile Valentino ar urma să fie finalizată până la sfârșitul anului. Valentino, una dintre cele mai cunoscute branduri de modă din Italia, are 211 de magazine operate direct și a raportat venituri de 1,4 miliarde de euro în 2022.

Sursa: Reuters

Foto: Casimirokt | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday