Anunțul a venit vineri noapte, dar informațiile privind iminența sa prăbușiseră oricum acțiunile Herz cu 30%. Va continua să funcționeze, sub protecția legii insolvenței, într-o încercare de reorganizare judiciară.

Analiștii consideră că, deși prăbușirea turismului la nivel mondial (implicit și cererea de închirieri de mașini) este principala cauză a falimentului Herz, întârzierea măsurilor de redresare, dar și schimbarea mult prea frecventă a managementului în ultimii ani au contribuit la aceasta.  De la mijlocul lunii martie compania nu a mai încasat nimic, iar pe 12 mai președintele Kathryn Marinello declara că “Nicio afacere nu poate supraviețui cu zero venituri”. O săptămână mai târziu, ea a demisionat.

Totuși, au existat critici legate de măsurile de redresare, venite târziu, în condițiile în care Herz adunase oricum datorii de peste 18 miliarde de dolari, anterior pandemiei. Astfel, la finalul de martie, compania anunțase concedierea a 12 mii de angajați și trimiterea în șomaj tehnic a altor 4000, precum și anularea a 90% din comenzile de mașini noi, într-o încercare de a economisi 2,5 miliarde de dolari pe an. Analiștii au considerat acesta măsuri tardive, dând mai mari șanse de supraviețuirii crizei generate de Coronavirus pentru compania rivala, Avis. Falimentul său nu a fost, așadar, o supriză.

Înființată în 1918 la Chicago, Hertz a supraviețuit tuturor crizelor economice din cei 102 ani de existență, dar și celui de-al doilea război mondial. Compania operează 568 de mii de vehicule la nivel mondial și 12.400 de francize. O treime dintre ele sunt în aerporturile din întreaga lume.