Conform unui raport Strategy Analytics, peste 12,7 milioane de smartphone-uri Xiaomi au cumpărate pe piața din Europa între aprilie și iunie, cele mai multe. Cereri ridicate s-au observat în Rusia, Ucraina, Spania sau Italia, iar cele mai căutate modele au fost cele din seria ”Mi” și ”Redmi”. Grupul chinez a acoperit astfel peste un sfert din piața telefoanelor mobile din Europa (25,3%) și a înregistrat o creștere de +67% de la an la an. 

Samsung a avut o cotă de piață de 24%, cu 12 milioane de smartphone-uri vândute – în scădere cu 7% față de perioada similară din 2020. Cea mai populară serie a fost Galaxy A 5G. În trimestrul al doilea, au fost cumpărate aproape 9,6 milioane de iPhone-uri, cu 16% mai multe față de intervalul din anul trecut. Apple a avut o cotă de piață de 19%.

Strategy Analytics notează că Samsung a pierdut poziția de lider din cauza concurenței acerbe cu Apple în privința telefoanelor de top, dar și a cea cu Xiaomi pe piața smartphone-urilor accesibile. Totodată, analiștii arată că declinul producătorului sud-coreean și avansul Xiaomi s-au instalat pe fondul prăbușirii vânzărilor Huawei, care a fost forțată să renunțe la serviciile Google (Android, Youtube și celelalte aplicații ale Google).

În total, în al doilea trimestru al acestui an, în Europa, au fost vândute peste 50 milioane de smartphone-uri. Per ansamblu, piața telefoanelor inteligente din Europa a înregistrat o creștere de +15% de la un an la altul.

Sursa: Strategy Analytics.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday