Sateliții GeeSAT-1 proiectați și fabricați de Geely au fost lansați de la Centrul de Lansare a Sateliților Xichang din provincia Sichuan, în sud-vestul Chinei. Compania a spus că se așteaptă ca încă 63 de sateliți să ajungă pe orbită până în 2025 și, în cele din urmă, intenționează să aibă o constelație de 240 de sateliți în rețeaua sa.

Odată cu această lansarea, grupul chinez Zhejiang Geely Holding devine al doilea mare producător auto care deține și o afacere spațială. SpaceX, compania directorului executiv al Tesla, Elon Musk, are peste 2.000 de sateliți pe orbită pentru rețeaua sa Starlink, care oferă servicii comerciale de internet. În timp ce SpaceX își folosește propriile rachete pentru a-și lansa sateliții, Geely a folosit o rachetă Long March 2C dezvoltată și operată de o entitate de stat chineză pentru a lansa cei nouă sateliți.

Pe lângă faptul că oferă suport de navigație de înaltă precizie pentru vehiculele autonome, Geely a spus că rețeaua sa va servi și altor funcții comerciale, cum ar fi furnizarea de servicii de comunicație la Jocurile Asiatice, în septembrie. Sateliții au o durată de funcționare de cinci ani și se vor dezintegra în atmosfera Pământului fără a lăsa reziduuri spațiale, susține compania.

Rețelele de sateliti ale Chinei sunt controlate în special de armată, dar guvernul a început să permită investiții private în industria spațială a țării în 2014. De atunci, companiile comerciale s-au grăbit să pătrundă în acest sector, majoritatea concentrându-se pe fabricarea de sateliți și pe construirea de vehicule de lansare, precum rachete reutilizabile. În ultimul său plan pe cinci ani pentru 2021-2025, Beijingul a cerut o rețea integrată de sateliți pentru comunicații, teledetecție și navigație. 

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday