Comisia investighează dacă Google ”a distorsionat competiția” prin restrângerea accesului altor companii la datele colectate de le utilizatori, folosindu-le exclusiv în propriul beneficiu.

”Google colectează date pentru a fi utilizate în scopuri publicitare țintite, vinde spațiu publicitar și acționează, de asemenea, ca intermediar de publicitate online. Așadar, Google este prezent în aproape toate nivelurile lanțului de aprovizionare pentru publicitatea online. Ne îngrijorează faptul că Google a făcut mult mai dificil accesul altor servicii rivale în așa-numitul lanț de aprovizionare digital”, a spus Margrethe Vestager, comisar european pentru concurență. 

Totodată, Comisia va evalua restricțiile impuse de compania americană agențiilor de publicitate, editorilor și altor părți implicate (terțe), în privința accesului la datele utilizatorilor. CNBC notează că este un nou demers al autorităților europene, care se adaugă altor anchete și amenzi, dar este prima anchetă cuprinzătoare în privința comportamentului Google în domeniul concurenței.

În replică, un purtător de cuvânt a Google a transmis: ”Mii de companii europene folosesc produsele noastre de publicitate pentru a ajunge la clienți noi și pentru a-și finanța site-urile web în fiecare zi. Le aleg pentru că sunt competitive și eficiente. Vom continua să colaborăm în mod constructiv cu Comisia Europeană pentru a răspunde întrebărilor și pentru a demonstra beneficiile produselor noastre pentru întreprinderile și consumatorii europeni”.

La începutul lunii, autoritățile franceze au amendat Google cu 220 de milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă în industria de advertising. Și Comisia a amendat compania din Silicon Valley cu 1,49 miliarde de euro, pentru comportament anti-concurențial. La acea vreme, instituția arăta că ”Google le-a interzis prin contract colaboratorilor să găzduiască pe site reclame ale rivalilor”.

Surse alternative: European Commission, CNCB.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday