Un raport al GroupM estimează că declinul pieței de publicitate la nivel mondial va fi mai profund decât în 2008, pe fondul scăderii consumului dar și al schimbării strategiei de piață a firmelor. După experiența carantinei, aceastea s-au orientat vrând-nevrând mai mult spre vânzările pe internet și, pe cale de consecință, bugetele lor de publicitate se vor adapta acestor realități.
Chiar și așa însă, cheltuielile cu publicitatea digitală (on-line) vor avea și ele de suferit. GroupM estimează o reducere marginală, de 2,3%, dar o creștere a cotei de la 48% la 52% din piața globală a publicității.
Raportul, care nu a luat în calcul reclamele electorale din SUA, estimează o reducere cu 17,6% a încasărilor din publicitate pe TV și o scădere de 25% a reclamelor prin afișaj exterior (outdoor).
GroupM estimează că în 2021 piața își va reveni cât de cât, printr-o creștere de 8% față de 2020, dar va rămâne sub nivelul din 2019.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.