Un raport al GroupM estimează că declinul pieței de publicitate la nivel mondial va fi mai profund decât în 2008, pe fondul scăderii consumului dar și al schimbării strategiei de piață a firmelor. După experiența carantinei, aceastea s-au orientat vrând-nevrând mai mult spre vânzările pe internet și, pe cale de consecință, bugetele lor de publicitate se vor adapta acestor realități.

Chiar și așa însă, cheltuielile cu publicitatea digitală (on-line) vor avea și ele de suferit. GroupM estimează o reducere marginală, de 2,3%, dar o creștere a cotei de la 48% la 52% din piața globală a publicității.

Raportul, care nu a luat în calcul reclamele electorale din SUA, estimează o reducere cu 17,6% a încasărilor din publicitate pe TV și o scădere de 25% a reclamelor prin afișaj exterior (outdoor).

GroupM estimează că în 2021 piața își va reveni cât de cât, printr-o creștere de 8% față de 2020, dar va rămâne sub nivelul din 2019.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday