Utilizatorii născuți după ‘95 (Generația Z) apelează adesea la aplicații precum Instagram și TikTok în loc de Google Search sau Maps atunci când caută informații pe internet, potrivit unui sondaj asupra utilizatorilor din SUA, cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, ale cărui date încă nu au fost publicate oficial. 

Google a confirmat însă această statistică pentru Business Insider, transmițând că “ne confruntăm cu o concurență puternică dintr-o serie de surse, inclusiv motoare de căutare generale și specializate, precum și aplicații dedicate. Un director Google a afirmat că formatul TikTok schimbă modul în care tinerii efectuează căutări pe internet, iar Google lucrează pentru a ține pasul. Un vicepreședinte al Google a declarat la o conferință că, potrivit studiilor interne ale companiei, aproape 40% dintre tineri, atunci când caută un loc pentru a lua prânzul, nu merg la Maps sau la Search [pe Google]. Folosesc TikTok sau Instagram“. 

Învățăm, din nou și din nou că noii utilizatori de internet nu au așteptările și mentalitatea cu care ne-am obișnuit, iar interogările sunt făcute într-un mod complet diferit. Acești utilizatori nu au tendința de a introduce cuvinte cheie, ci mai degrabă caută să descopere conținut în moduri noi, mai captivante“, au mai transmis reprezentanții Google.

Google a evidențiat modificările pe care intenționează să le aplice motorului său de căutare pentru a atrage un public mai tânăr, inclusiv abilitatea unui utilizator de a-și îndrepta camera spre o zonă și “a culege instantaneu informații despre mai multe obiecte într-o scenă mai largă”. TikTok, care este aplicația de social media cu cea mai rapidă creștere, a cărei popularitate a luat o asemenea amploare în ultimii câțiva ani încât i-a determinat pe concurenții de social media Instagram și Snapchat să lanseze funcții video similare în Reels și Spotlight.

De asemenea, potrivit unor analize anterioare ale Insider, TikTok o reprezintă o amenințare și pentru YouTube, care este deținut de compania-mamă a Google, Alphabet. Insider Intelligence prezice că veniturile din publicitate TikTok vor depăși YouTube până în anul 2024.

Sursă: Business Insider.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday