Potrivit estimărilor Ampere Analysis pentru Financial Times, investiția Netflix pentru filme și programe va crește cu 3 miliarde de dolari până la finalul anului 2020, depășind Viacom-CBS, Disney și NBC-Universal, principalii săi rivali. 

Aproximativ 4,4 miliarde de dolari sunt destinate conținutului original, iar de restul banilor, compania de streaming va cumpăra producții independente. Finanțat în ultimii ani prin împrumuturi, Netflix are datorii pe termen lung de 15,3 miliarde de dolari.

2020 este însă un an cu bugete record pentru întreaga industrie de film americană, în care cheltuielile pentru spectacole originale și drepturi de autor vor atinge noi recorduri, depășind 200 de miliarde de dolari, în ciuda recesiunii economice și a întârzierilor de producție din lunile de carantină. 

Viacom-CBS, care deține Nickelodeon și studioul Paramount, se așteaptă să cheltuiască în jur de 13,5 miliarde de dolari, Disney în jur de 11 miliarde de dolari și NBC-Universal aproape de 9,5 miliarde de dolari, fără drepturile pentru competițiile sportive. 

În Europa, din cauza scăderii bugetelor de publicitate analiștii estimează că producțiile vor fi mai puține sau, în cel mai bun caz, vor rămâne la același nivel ca anul trecut. 

Se așteaptă ca BBC să aloce aproximativ 2,1 miliarde de dolari pentru conținutul de divertisment, în timp ce ARD/ZDF din Germania va ajunge la investiții de 4,2 miliarde de dolari în același scop.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday