Ministerul Sănătății a postat în transparență decizională proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private. Conform comunicatului, toți angajații din domeniul sanitar vor fi obligați să prezinte certificatul verde Covid în vederea desfășurării activității. Certificatul trebuie să ateste:

  • Vaccinarea anti-Covid pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete;
  • Trecerea prin boală, între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu Covid;
  • Un test PCR sau antigen negativ, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului Sănătății.

În ceea ce privește testarea, Ministerul Sănătății spune că personalul din cadrul unităților publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepție fiind categoria de personal care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.

Pentru unitățile private, costurile privind activitatea de testare împotriva Covid vor fi suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, fie de către angajați, fie de către angajator.

Personalul medical care nu prezintă certificatul verde va fi suspendat pe o perioadă de 30 de zile a contractelor în baza cărora își desfășoară activitatea. După cele 30 de zile de suspendare, contractul personalului medical în baza căruia își desfășoară activitatea încetează de drept, iar pentru personalul din unitățile private care  cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.

În unitățile publice măsura încetării contractului în baza cărora își desfășoară activitatea personalul este necesară pentru a crea posibilitatea încadrării pe acele posturi a altor persoane, în vederea asigurării continuității activității, ținând cont de faptul că în unitățile respective numărul total al posturilor este limitat prin acte normative.

Vrem să promovăm actul normativ în regim de urgență. Aceste măsuri sunt necesare în contextul epidemiologic actual, cu o creștere importantă a numărului de cazuri, când trebuie asigurată siguranța pacienților, dar și a personalului medical. Sistemul medical, prin excelență, se bazează pe știință, inovație și tehnologie, în care un loc important în dețin vaccinurile”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sănătății.

Sursa Foto: Cateyeperspective/  Dreamstime.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday