Companiile care au rezultate financiare bune și în care oamenii sunt fericiți sunt cele în care aceștia au parte de siguranță psihologică, libertate, recunoaștere, relații pozitive, un sens al muncii, dezvoltare personală, claritate și susținerea pentru a implementa diferite proiecte. Astfel arată companiile sănătoase, conform The Happiness Index, o platformă digitală bazată pe neuroștiințe, care are acces la 18 milioane de date din peste 100 de țări și care masoară atât implicarea, cât și fericirea angajaților.

Platforma The Happiness Index a fost fondată în 2014 în Marea Britanie de către Matthew Phelan, Tony Latter şi Chris Hyland și este disponibilă în România printr-un parteneriat exclusiv cu Sodexo Benefits and Rewards Services, liderul pieței de beneficii extrasalariale. De altfel, România este cea de a doua țară după Statele Unite ale Americii în care grupul Sodexo a lansat acest serviciu ca urmare a competitivății mari în ceea ce privește retenția talentelor.

The Happiness Index ajută organizațiile să afle în timp real cum gândesc, ce simt și cum se comportă angajații cu ajutorul a peste 18 sondaje create de specialiști în neuroștiință, care pot fi  aplicate în diverse stadii sau contexte relevante pentru angajat și organizație. De exemplu, după perioada de onboarding în cazul angajaților noi sau în urma unei fuziuni sau a altei etape relevante în viața unei organizații. În urma sondajelor, echipele de leadership primesc o analiză a răspunsurilor oferite anonim de angajați și potențiale planuri de acțiune conturate în cadrul platformei cu ajutorul neuroștiinței. Pe baza acestor date, managerii pot lua decizii care să crească satisfacția, retenția și rezultatele angajaților.

Printre companiile care folosesc The Happiness Index se numără nume importante precum Sodexo, Rocco Forte Hotels, Fitch Ratings, Unilever, Canary Wharf Group, Sofology, Darktrace, Vivobarefoot, Fuller’s și altele.

Ce ar trebui să învețe în facultate viitorii lideri de business

Matthew Phelan, cofondator și Co-CEO al The Happiness Index, afirmă că organizațiile ar trebui să se bazeze pe două elemente pentru a avea succes: fericirea angajaților – care este legată de inimă, ne oferă energie și se obține prin siguranță psihologică, libertate, recunoaștere, relații pozitive – și implicarea angajaților care este legată de creier și se obține prin sensul muncii, dezvoltare personală, claritatea și susținerea pentru a implementa diferite proiecte.

”Aceste opt elemente trebuie îmbunătățite la locul de muncă. Dacă sunteți manager într-o companie sau lucrați în HR, puteți influența acest lucru. Totodată, există și viața personală a oamenilor pe care nu o puteți influența. Dar ceea ce puteți face este să educați oamenii, să vorbiți despre aceste lucruri importante oamenilor pentru ca ei să știe de ele. Acestea sunt lucruri care ar trebui predate la universitate – pentru un lider să știe aceste lucruri este la fel de important precum a ști să facă un calcul contabil”, explică Matthew Phelan, cofondator și Co-CEO al The Happiness Index.

El adaugă că majoritatea organizațiilor sunt interesate de gradul de implicare a angajaților în activitățile companiei, dar nu urmăresc cât de fericiți sunt aceștia.

“Din perspectivă neuroștiințifică, implicarea este ceea ce are nevoie creierul pentru a prospera la locul de muncă, iar fericirea este ceea ce are nevoie inima pentru a prospera la locul de muncă. Cu toții ne folosim foarte mult mintea la jobul pe care îl avem. Dar, adesea, când părăsim sau ne alăturăm unui nou loc de muncă, când începem o afacere nouă, decizia noastră este influențată de un element emoțional uriaș. Iar uneori emoțiile noastre sunt blocate deoarece nu ne place să le arătăm. Dar emoțiile sunt cele care conduc către inovație. Dacă blochezi emoțiile, blochezi inovația. Astfel, din datele la care am avut acces, noi am înțeles că este foarte important să împărtășești emoțiile și cred că noi toți trebuie să înțelegem cum gândesc, ce simt și cum se comportă ființele umane”, adaugă cofondatorul The Happiness Index.

Siguranța psihologică, libertatea, recunoașterea și relațiile pozitive – cei patru factori care ne aduc fericirea

Matthew Phelan consideră că emoțiile ne oferă energie pentru orice situație din viața noastră, indiferent că vorbim despre cea personală sau cea profesională.

“Ceea am învățat din datele pe care le avem din cele 100 de țări în care lucrăm este că principalele patru motoare emoționale pentru a ajunge la fericire sunt siguranța psihologică, libertatea, sentimentul de recunoaștere și relațiile pozitive”, afirmă Matthew Phelan.

Siguranța psihologică se referă la faptul că angajații pot identifica o problemă fără a le fi teamă că vor fi sancționați .

“În unele organizații, dacă spui că sunt anumite probleme, poți fi concediat pentru că ești etichetat ca fiind un om toxic. Eu mereu am încurajat managerii să nu concedieze niciodată și să nu spună despre cineva că este o persoană toxică până când nu verifică cultura și mediul organizației. Pentru că așa cum dacă mergi pe Marte și nu ai un costum special o să mori, la fel orice om care este pus într-un mediu nepotrivit ar putea fi descris de către altcineva ca fiind toxic. Stresul are efecte incredibil de negative asupra noastră așa că antidotul este siguranța psihologică, libertatea de a-ți exprima opiniile”, explică reprezentantul The Happiness Index.

Libertatea de a profita de oportunități se referă la a trăi experiențe noi, de a vedea lucruri noi și de a face față unor provocări noi.

”Sentimentul de a fi recunoscut este un alt factor al fericirii și este o nevoie universală. Atunci când cineva te recunoaște, îți spune că ești viu, că ai valoare. Tehnologia și inteligența artificială nu pot face acest lucru. Este adevarat că managerii pot automatiza un e-mail pe care să îl trimită zilnic echipei cu mesajul «Apreciez munca pe care ați depus-o », dar după ce au făcut de două ori acest lucru, nu va mai funcționa. Recunoașteți meritele celor din jur, este gratuit și v-aș încuraja să o faceți constant. Dar factorul principal al fericirii în oricare țară a lumii, inclusiv în România, este reprezentat de relațiile pozitive”, spune Matthew Phelan.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday