Suma cerută de autoritățile egiptene este o estimare aproximativă a pierderilor cauzate de taxele de tranzit, daunele căii navigabile în timpul eforturilor de eliberare a navei, dar și costul echipamentelor și al forței de muncă, a declarat directorul executiv al Autorității Canalului Suez, Osama Rabie, pentru presa locală, fără a preciza cui ar putea solicita aceste plăți.

Compania taiwaneză Evergreen Marine Corp, proprietara navei Ever Given, a transmis că nu se consideră responsabilă pentru întârzierile mărfurilor pe care le transporta. Reprezentantul companiei în Egipt susține că o dispută financiară între companie și Autoritatea Canalului este puțin probabilă. “În 40 de ani, nu a existat nicio dispută între SCA și Evergreen. Cu toții respectăm regulile”, a declarat acesta.

“Probabilitatea de a fi solicitați să plătim orice despăgubiri este foarte mică”, a declarat președintele Evergreen Marine.

Directorul executiv al Autorității Canalului Suez a precizat că luarea de măsuri legale în această cauză este puțin probabilă. Acesta a adăugat că, până cel târziu sâmbătă, restul de sute de nave care s-au adunat în Canal vor putea traversa și ele.

Reamintim, pe 23 martie, în timpul unui transport din Malaezia spre Rotterdam, nava Evergreen a eșuat într-unul dintre malurile Canalului Suez, blocându-l. La începutul acestei săptămâni, nava a fost eliberată complet din malul canalului, după aproape o săptămână în care a blocat canalul.

Sursa: Bloomberg

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday