Primarul General al Municipiului București, Gabriela Firea, a anunțat pe pagina sa de Facebook modificarea unui articol din proiectul Oxigen, care prevede taxarea mașinilor poluante care circulă prin București. Astfel, noua propunere prevede ca mașinile non-Euro, Euro 1, Euro 2 înmatriculate în Capitală și în alte județe să fie interzise în Centru. Pentru restul teritoriului Municipiului București, altul decât centrul Capitalei, vor urma să plătească o vinietă.

Gabriela Firea a anunțat că pentru mașinile din categoria Euro 3 nu s-a luat încă o decizie. „În cazul autoturismelor euro 3, există și aici o întreagă dezbate. Noi am propus plata de viniete, deoarece este un autoturism poluant și cel Euro 3”, a precizat primarul.

„Noi am anunțat că normal ar fi ca toate mașinile care tranzitează Bucureștiul să plătească taxe și impozite aici, în Capitală. Mi s-a semnalat faptul că există și situații aparte, prin care respectivii cetățeni nu au posibilitatea deocamdată să își înmatriculeze aceste mașini în București, și deci să plătească taxe și impozite în Capitală. Este vorba despre preluarea de leasing-uri, categoria celor care lucrează de câțiva ani în București, dar nu au încă buletin de Capitală și nu au posibilitatea să înscrie aceste mașini”, a declarat primarul general.

Firea a precizat că articolul care se referă la autoturismele înmatriculate în alte județe, dar care circulă zilnic prin București, va fi reformulat. „Până la urmă, este adevărat, trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism, și nu la județul în care este înmatriculat. Practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie înmatriculate în alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare. Rămâne ideea ca în centru să fie interzise autoturismele non-euro, 1 și 2, iar autoturismele care intră în Capitală să aibă același regim, precum și autoturismele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în București. Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non-euro, 1 și non-euro 2, și vor plăti vinietă pentru restul teritoriului municipiului București, altul decât zona centrală. În cazul autoturismelor euro 3, există și aici o întreagă dezbate. Noi am propus plata de vignete, deoarece este un autoturism poluant și cel euro 3. Sunt foarte multe mesaje pe care le-am primit pe mail, cât și pe rețeaua de socializare, care spun că și acestea ar trebuie să intre alături de mașinile non-euro 1 și non-euro 2”.

Noi informatii despre proiectul Oxigen! Ma bucur ca proiectul pentru limitarea masinilor poluante in Capitala avanseaza rapid si suscita interes din partea dumneavoastra! Sunt increzatoare ca, la finalul perioadei de consultari, textul rezultat, care va cuprinde sugestiile primite, va fi unul bun si complet. Bucurestiul are nevoie de noi toti, sa construim impreuna, cu responsabilitate si grija fata de fiecare cetatean si viitorul nostru si al orasului.#OxigenPentruBucuresti#noivremaercurat#parereataconteaza

Gepostet von Gabriela Firea am Montag, 2. September 2019

Principalele declarații:

Bună ziua, dragi prieteni, am ales această cale pentru că am primit foarte multe mesaje. Mă bucur că există un interes foarte mare în legătură cu proiectul Oxigen pentru București. Asta înseamnă că este o necesitate și, atât bucureștenii, cât și cei care ne vizitează, sunt conștienți că nu mai putem continua în această manieră, în care atât autoritatea, cât și cetățenii, împreună, să ia măsuri pentru ca orașul nostru să lupte împotriva poluării și implicit a aglomerației. Dintre mesajele pe care le-am citit, cele mai multe se referă la una dintre categoriile incluse în proiectul inițial, și anume autoturismele care circulă zilnic prin București. Noi am anunțat că normal ar fi ca toate mașinile care tranzitează Bucureștiul să plătească taxe și impozite aici, în Capitală. Mi s-a semnalat faptul că există și situații aparte, prin care respectivii cetățeni nu au posibilitatea deocamdată să își înmatriculeze aceste mașini în București, și deci să plătească taxe și impozite în Capitală. Este vorba despre preluarea de leasing-uri, categoria celor care lucrează de câțiva ani în București, dar nu au încă buletin de Capitală și nu au posibilitatea să înscrie aceste mașini. Cu toții avem nevoie de bani, sunt foarte multe proiecte care trebuie să fie finanțate și nu cred că este cineva care să nu înțeleagă aceste priorități ale autorităților de a atrage cât mai multe surse, dar cu privire la această categorie am luat hotărârea pe care o anunț astăzi, să reformulăm acel articol, care se referă la autoturismele înmatriculate în alte județe, dar care circulă zilnic prin București, să îl reformulăm, să îl îmbunătățim. Până la urmă, este adevărat, trebuie să ne referim la norma de poluare a unui autoturism, și nu la județul în care este înmatriculat.

Practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie înmatriculate în alte județe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare. Rămâne ideea ca în centru să fie interzise autoturismele non-euro, 1și 2, iar autoturismele care intră în Capitală să aibă același regim, precum și autoturismele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în București. Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non-euro, 1 și non-euro 2, și vor plăti vinietă pentru restul municipiului București, altul decât zona centrală. În cazul autoturismelor euro 3, există și aici o întreagă dezbate. Noi am propus plata de viniete, deoarece este un autoturism poluant și cel euro 3. Sunt foarte multe mesaje pe care le-am primit pe mail, cât și pe rețeaua de socializare, care spun că și acestea ar trebuie să intre alături de mașinile non-euro 1 și non-euro 2. În acest moment nu pot să vă spun exact cum va arăta modificarea, dar am ținut cont de mesajele dvs. și vom analiza împreună cu specialiștii noștri dacă vom include și autoturismele non-euro 3 alături de 1 și 2 sau dacă vor rămâne în continuare așa cum am propus noi inițial, cu acea taxare pentru norma de poluare.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday