Modelul 737 MAX este consemnat la sol de circa 20 de luni, în urma a două accidente fatale, unul în Etiopia în 2019 și altul în Indonezia în 2018.

În luna februarie 2020, constructorul anunța că a găsit o serie de resturi de obiecte străine în rezervoarele a zeci de modele 737 MAX, încă nelivrate către clienți. Printre acestea, bucăți de metal și de material, sau chiar unelte, uitate de muncitorii care au fabricat rezervoarele. Precizează că le-a verificat, între timp, pe toate pentru a reduce la zero posibilitatea ca alte corpuri străine să rămână în rezervoare.

Sistemul de Manevrare cu Caracteristici Augmentate (MCAS) a fost proiectat pentru a monitoriza axa de zbor pe care se situează aripile avionului. Când detectează pericole, se activează, face ca flapsurile de pe aripi să se încline la unghiuri ascuțite și astfel, aeronava coboară sau ia altitudine.

Din cauza unor senzori defecți, sistemul avioanelor prăbușite a produs pierderea de altitudine. În aceste condiții, a fost regândit și se va declanșa când primește date de la senzorii din ambele părți și numai o singură dată în timpul cursei.. De fapt, acesta era standardul pe care Boeing îl instala pe alte modele ale sale, însă pe 737 MAX era opțional.

Separat de îndrumările oficialilor, constructorul va mai crea un sistem de alertă care să anunțe piloții când cei doi senzori nu transmit date care coincid.

Surse: Reuters, Boeing.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday