Spre exemplu, Consiliul norvegian al Consumatorilor (NCC) arată că, pentru a închide abonamentul, utilizatorii trebuie să parcurgă șase pagini pline de informații și “să ia decizii complexe”, prin care i se sugerează, mai degrabă, să păstreze serviciul. Și semnele grafice care însoțesc mesajele (triunghiuri galbene care au un semn de exclamare în centru) amplifică această idee, potrivit NCC, care mai arată că unul din patru norvegieni abonați la serviciu au întâmpinat dificultăți când au vrut să-l închidă..

Acțiuni în acest sens au fost deschise și de asociațiile de consumatori din Franța, Danemarca, Germania, Grecia sau Elveția, pe lângă autoritatea americană. Amazon respinge acuzațiile și declară că “procesul de închidere al abonamentului este clar și ușor, prin numai câteva clickuri sau un apel telefonic scurt”. Adaugă că “informațiile pe care le oferim în fila dedicată oferă o viziune de ansamblu asupra beneficiilor de care se bucură membrii noștri”.

În urmă cu doi ani, autoritatea britanică pentru reglementarea în domeniul publicității a constatat că una dintre paginile din meniul Amazon Prime este înșelătoare și poate determina persoanele să se aboneze fără voia lor.

Amazon Prime are peste 150 de milioane de clienți la nivel global. Oferă transport gratuit pentru produsele Amazon, precum și acces la serviciul de streaming cu același nume, Prime Video.

Sursa: BBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday