Business Insider citează un raport al Chartbeat, potrivit căruia traficul dinspre Facebook spre site-urile de știri australiene a scăzut joi la doar 5% din totalul intrărilor, față de 15% în ziua anterioară. Accesările din afara Australiei au scăzut însă cu 20%. Asta în condițiile în care editorii au căutat totuși modalități de a-și distribui știrile, de exemplu prin chatbot-ul Facebook Messenger, iar utilizatorii le-au distribuit prin postarea pe Facebook a linkurilor de Twitter ale știrilor, care au păcălit algoritmii Facebook.

Analiza Chartbeat a arătat că, spre deosebire de situațiile în care Facebook cade complet iar utilizatorii își caută știrile direct pe site-urile furnizoare, de această dată utilizatorii australieni au rămas pe Facebook, “un semn că editorii au nevoie de Facebook mai mult decât invers”. Platforma de socializare anunțase anterior că știrile reprezintă mai puțin de 4% din conținutul pe care îl văd utilizatorii săi.

Interdicția Facebook a afectat chiar și editorii din afara Australiei care au nume similare site-urilor australiene, de exemplu paginile de Facebook ale Sky News și The Telegraph din Marea Britanie nu au afișat niciun conținut, pentru că algoritmii nu au făcut diferența dintre acestea și paginile cu același nume din Australia.

Platforma de socializare a golit joi de conținut toate paginile de știri din Australia și a blocat distribuirea linkurilor acestora de către utilizatori, într-o escaladare a conflictului cu autoritățile australiene care se pregătesc să aprobe o lege care ar obliga companiile de tehnologie să plătească pentru a afișa conținutul de știri.

Directorii de știri din întreaga lume au declarat pentru Insider că urmăresc atent evoluțiile din Australia, ca pe “salvele de deschidere ale unui război comercial și cultural care abia începe”. Discuții privind adoptarea unei legislații similare celei propuse de Australia sunt și în SUA și în Uniunea Europeană.

Sursă: Business Insider

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday