Asociația Pro Infrastructură arată că în timp ce „reducerea riscurilor aferente trecerilor la nivel cu calea ferată este prioritară” în toată Europa, în România se „bate pasul pe loc”, întrucât nu s-a finalizat „nici măcar un prim contract de acest fel din 2007 și până astăzi”. Polonia și Ungaria, de exemplu, au finalizat „multiple proiecte de eliminare sau îmbunătățire a acestor puncte”, mai arată Pro Infrastructură.

„Deși există fonduri europene special alocate, România bate pasul pe loc, nefiind capabilă să finalizeze nici măcar un prim contract de acest fel din 2007 și până astăzi.

Mai mult, deși implementăm reconstrucții complete extrem de costisitoare pe sute de kilometri de cale ferată pe Coridorul Rin-Dunăre, aceste zone de risc nu se elimină, ba chiar se fac altele noi.

În hărțile de mai jos puteți vedea zecile de treceri la nivel identificate de noi pe ruta Arad-Brașov-Ploiești-București-Constanța. Pe tronsonul Predeal-Constanța s-au refăcut complet liniile în perioada 2000-2015 la un cost total de peste 1 miliard de euro.

Nu este scutit nici măcar cel mai scump obiectiv aflat acum în execuție: Tunelul Turdaș. Aici, deși se realizează un tunel de peste 700 metri și două poduri rutiere, un al treilea drum, județean, traversează calea ferată printr-o trecere la nivel nou-proiectată. În acest sector se va impune o limitare de viteză, fiind problematică exploatarea la cei 160 km/h promiși.”

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday