”Prețurile mai mici din China vor face parte din poziționarea agresivă pe piață. Există o diferență foarte mare pentru prețurile bateriilor și costurile de fabricare, față de piața americană”, este de părere analistul Craig Irwin, de la Roth Capital Partners. 

Tesla a înregistrat livrări record de vehicule în al doilea trimestru, iar creșterea prețurilor în America de Nord a dus profiturile trimestriale la un nivel record. Însă în China, cea mai mare piață de vehicule electrice (EV) din lume, constructorul american se confruntă, pe lângă concurență, și cu probleme legate de rechemarea mașinilor în service, nemulțumirile clienților sau presiuni din partea autorităților de reglementare.

“O mașină Tesla este în medie de trei ori mai scumpă decât un vehicul fabricat în China. Deci, trebuie să aibă un preț mai mic decât în SUA pentru a ține pasul. Așa vor rămâne prețurile pentru următorii zece ani”, este de părere Gene Munster, de la Loup Ventures.

În acest an, producătorul american și-a majorat prețurile pentru Model Y Long Range șase ori în Statele Unite, ajungând la  aproape 54 de mii de dolari, în timp ce în China, compania a majorat prețurile SUV-urilor Model Y și Sedanului Model 3 doar o singură dată.

Pe piața EV din țara asiatică, cota de piață a Tesla a scăzut la 11% în trimestrul al doilea, în timp ce în pe piața americană, are o cotă de 70%, potrivit Morgan Stanley. China reprezintă 44% din piața globală a vehiculelor electrice, față de 17% – Statele Unite, încheie Reuters analiza.

Analiza integrală pe Reuters

Sursa foto: Tyler Casey/Unsplash.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday