Potrivit experților în probleme climatice, planul președintelui american Joe Biden de a trimite transporturi de gaz natural lichefiat (GNL) către Europa pentru a reduce dependența regiunii de combustibilul rusesc riscă să afecteze obiectivele climatice ale administrației sale, încurajând producția de gaze naturale și creșterea emisiilor.

Ceea ce facem este să înlocuim gazul rusesc, a declarat reprezentantul SUA pentru schimbări climatice, John Kerry, într-un interviu pentru Reuters. Vor exista dezavantaje în acest proces? Cu siguranță, a spus acesta.

Biden a promis luna trecută că va crește transporturile de GNL către UE la 50 de miliarde de metri cubi pe an până în 2030, mai mult de dublu față de cantitatea trimisă în 2021. Rusia furnizează la momentul actual aproximativ 40% din necesarul de gaz al UE, iar blocul comunitar este îngrijorat că Moscova va folosi asta pe post de avantaj politic.

Deși gazul are o ardere mai curată decât petrolul sau cărbunele, el rămâne o amenințare climatică din cauza tendinței sale de a se scurge din sonde, conducte și alte infrastructuri. În plus, exportul de GNL produce mai mult metan decât consumul de gaz pe plan intern, deoarece necesită un lanț de aprovizionare mai lung și mai complex.

Cu toate acestea, Statele Unite și Uniunea Europeană s-au angajat anul trecut să reducă emisiile de metan cu 30% până în 2030 și s-au alăturat astfel eforturilor a peste 100 de alte națiuni. Obiectivele climatice mai ample ale lui Biden includ decarbonizarea economiei SUA până în 2050, dar terminalele pentru exportul de GNL aflate acum în funcțiune sunt proiectate să rămână operaționale mult timp după depășirea acestor termene.

Analiza completă Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday