Cotidianul american citează un studiu al firmei de consultanță McKinsey & Company, care enumeră schemele de ajutor de stat deja implementate și care au salvat pentru moment zeci de mii de slujbe în mari companii europene, așa cum ar fi Lufthansa, Renault sau BP. Până acum, 59 de milioane de locuri de muncă au fost salvate, dar acest lucru nu mai poate dura foarte mult, cele mai lovite sectoare fiind transporturile și comerțul.

Pandemia pare să se reaprindă, dar chiar și fără un nou val de infectări, pierderile marilor companii au continuat să crească și după ridicarea restricțiilor, iar acestea nu au cum să evite o recalibrare a afacerilor și, implicit, a personalului.

„Directorii companiilor își dau seama că pierderile vor dura mult mai mult decât pot supraviețui în baza programelor de sprijin guvernamental, așa că se restructurează”, a declarat Sebastian Stern, co-autor al raportului McKinsey.

O cincime din cei înscriși în prezent în programele subvenționate de muncă cu program scurt sunt în zona “joburilor zombie”, cum le-a numit banca germană Allianz, referindu-se la industria auto și cea aeriană, restaurante, magazine și hoteluri, precum și alte sectoare care nu sunt pregătite să facă față unei asemenea schimbări a comportamentului consumatorilor.

Asta va reaprinde și tensiunile sociale, așa cum s-a întâmplat în mai, când muncitorii de la o fabrică din Barcelona închisă de Nissan au blocat drumurile cu anvelope cărora le-au dat foc, iar în estul Franței, angajații unei uzine care face mașini Smart, plănuiesc și ei demonstrații de stradă, de teamă că Daimler le va închide fabrica dacă nu va găsi un cumpărător pentru ea.

Analiza integrală The New York Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday