Există un scenariu divizat care se desfășoară pe măsură ce lumea se luptă cu pandemia. În țări precum Statele Unite și Regatul Unit, persoanele vaccinate îi îmbrățișează pe cei dragi după o perioadă lungă de separare. În India, familiile își numără morții. Persoanele bolnave nu au acces în spitalele care au rămas fără paturi și fără oxigen, deoarece numărul de cazuri noi crește la niveluri record în fiecare zi, creând o criză națională cu repercusiuni globale.

Experții avertizează că, dacă focarul nu poate fi stăpânit și se răspândește în țările învecinate cu resurse scăzute de vaccin și sisteme de sănătate slabe, lumea riscă să se confrunte cu scene similare cu cele care au loc acum în India, mai ales dacă variantele noi ale virusului, potențial mai contagioase, se răspândesc. Iar, pentru că India deține un rol important în fabricarea vaccinurilor pentru alte națiuni, eșecul de a opri răspândirea ar putea pune în pericol distribuirea vaccinurilor la nivel mondial. “Dacă nu ajutăm India, îmi fac griji cu privire la o explozie de cazuri în întreaga lume”, a spus dr. Ashish Jha, decanul Școlii de Sănătate Publică a Universității Brown.

India a promis să furnizeze 200 de milioane de doze prin programul COVAX care urmau să fie distribuite în 92 de țări sărace, însă situația în care se află și care se înrăutățește rapid, a determinat autoritățile din Delhi să aibă în vedere nevoilor propriilor cetățeni. Serum Institute of India (SII) a livrat deja 28 de milioane de doze de vaccin AstraZeneca și urma să livreze încă 90 de milioane de doze în martie și aprilie. Livrările respective întârzie, din cauza creșterii cererii pe plan național.

Unele țări, printre care și România, au început deja să trimită materiale sanitare (concentratoare de oxigen și altele) Indiei. În timp ce prioritatea imediată este salvarea vieții celor deja bolnavi, vaccinarea este considerată crucială pentru a opri răspândirea virusului. Dar, în ciuda faptului că este cel mai mare producător de vaccinuri din lume, India nu are suficiente doze și nu există o modalitate simplă și rapidă de a produce mai multe.

Președintele SUA, Joe Biden, a declarat marți că a vorbit cu prim-ministrul indian Narendra Modi și a confirmat că SUA intenționează să trimită vaccinuri împotriva coronavirusului în India. În schimb, Marea Britanie a anunțat că nu are un surplus de seruri pentru a dona. Dr. Anthony Fauci a subliniat că o distribuție echitabilă a vaccinului în întreaga lume este esențială.

Peste 142 de milioane de persoane din SUA și 33 de milioane de persoane din Marea Britanie au primit cel puțin o doză de vaccin, adică aproximativ 43% și, respectiv, 64% din populația eligibilă. În schimb, doar aproximativ 129 de milioane de persoane din India primiseră cel puțin o doză de vaccin, puțin peste 8% din populația totală a Indiei. Experții au dat vina pe lansarea lentă a vaccinului și pe lipsa de aprovizionare. Epidemiologul Brahmar Mukherjee spune că India ar trebui să administreze 10 milioane de doze pe zi pentru a vaccina toți adulții în următoarele cinci până la șase luni, presupunând că sunt disponibile suficiente doze.

Premierul a recunoscut amploarea crizei și încearcă să accelereze programul de vaccinare la nivel național. Dar, cu sute de mii de cazuri noi în fiecare zi, India are nevoie de mult mai mult ajutor pentru a contracara focarul.

Analiza integrală pe CNN

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.