Problemele au început luna trecută, când autoritățile din provincia Guangdong din sudul Chinei, unde se află unele dintre cele mai aglomerate porturi comerciale din lume, au anulat zboruri, au carantinat mai multe zone și au suspendat comerțul de-a lungul coastei, pentru a reduce numărul de noi cazuri Covid.

Deși rata a mai scăzut și multe operațiuni au fost reluate, portul Yantian, în care se manevrau mărfuri ce ar fi umplut 36 de mii de containere în fiecare zi, a fost închis luna trecută timp de aproape o săptămână. Cu toate că portul a fost redeschis, acesta încă operează mult sub capacitate, acumulându-se astfel containerele care așteaptă să fie livrate și nave care așteaptă să acosteze. 

Aglomerația din Yantian s-a propagat și la celelalte porturi din Guangdong, printre care două dintre cele mai mari din lume, din Shenzhen sau Guangzhou. Efectul de domino provoacă o problemă uriașă pentru industria mondială de transport maritim. 

Întârzierile din Yantian întrerup și mai mult lanțul de aprovizionare global deja suprasolicitat, în special transporturile pe mare, a declarat Peter Sand, analist de transport maritim. Este posibil ca oamenii să nu găsească tot ceea ce căutau pe rafturi atunci când vor cumpăra cadouri de Crăciun anul acesta, a adăugat acesta.

Începând de joi, mai mult de 50 de vase comerciale cu containere așteptau să acosteze în Guangdong. Acesta este cel mai mare ambuteiaj din 2019. Problema operațiunilor din Yantian este în special îngrijorătoare, deoarece portul nu a mai reușit să facă față celor 357 de mii de încărcături de containere de la sfârșitul lunii mai, potrivit unei estimări recente a lui Lars Jensen, directorul companiei de consultanță Vespucci Maritime. Este mai mult decât volumul total de marfă afectat de închiderea timp de șase zile a Canalului Suez în martie.

Operațiunile portuare din Yantian și-au revenit la aproximativ 70% din nivelul normal, dar nu se așteaptă să revină la capacitate maximă până la sfârșitul lunii iunie. Aglomerația din sudul Chinei a determinat mari companii de transport maritim să își avertizeze clienții că vor exista întârzieri marfare, schimbări de traiectorie a navelor și creșteri ale taxelor care ridica prețul pentru un container de 12 metri la 11 mii de dolari. Specialiștii estimează că efectele întârzierilor din China vor continua să fie resimțite timp de un an de acum încolo.

Criza din Guangdong exacerbează presiunea asupra industriei globale. De exemplu în SUA, porturile majore de-a lungul coastei Californiei sunt deja aglomerate de nave care transportă containere, înrăutățind blocajul la cea mai mare poartă comercială a țării.

Pandemia a făcut ravagii anul trecut, întrucât blocările au închis temporar fabricile și au perturbat fluxul normal al comerțului. Pe măsură ce economiile au revenit la viață, furnizorii au fost surprinși de o preluare a producției și de o cerere suplimentară din partea consumatorilor. Dar această creștere a cererii se ciocnește cu capacitatea aproape neschimbată a transportului de containere. Reducerea capacității globale de transport aerian a agravat lucrurile. Este probabil ca cererea să scadă, pe măsură ce țările relaxează măsurile de restricție, dar este puțin probabil ca aceste constrângeri din lanțul global de aprovizionare să dispară în curând.

Sursă: CNN

Sursă foto: Eric Broder Van Dyke | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday