Munca de acasă provoacă temeri atât șefilor că angajații fac alte activități casnice în timpul programului și nu se concentrează pe sarcinile primite, cât și pentru angajați, că munca lor nu este suficient de apreciată sau că nu reușesc să se remarce pentru o eventuală promovare. 

„Vedem mulți angajați care își asumă multiple responsabilități pe care nu le-au îndeplinit înainte de criză. Asigurați-vă că șeful observă fiecare responsabilitate nouă pe care v-o asumați”, spune Melanie Wilkes, consultant pentru politici publice legate de muncă.

Ea mai explică faptul că ședințele pentru feedback (evaluare) sunt extrem de importante pentru ca angajații să aibă o imagine cât mai clară asupra propriilor performanțe.

Sharon Clarke, profesor de psihologie organizațională la Școala de Business din Manchester, insistă pe ideea ca angajatul trebuie să își evidențieze fiecare progres și succes înregistrat: „Adaptarea și inovarea sunt foarte importante pentru succesul companiei în contextul pandemiei. Fiți creativi și veniți cu idei, contează foarte mult!”.

Pentru a fi siguri că munca lor e evaluată corect, specialiștii le recomandă angajaților să: 

  • Păstreze un contact regulat cu șeful prin e-mail, telefon sau apel video;
  • Să evidențieze ei înșiși cât de mult muncesc;
  • Să solicite mai multe responsabilități;
  • Să vină cu idei și propuneri de îmbunătățire a activității.

      Date fiind condițiile de telemuncă, și angajatorii trebuie să se asigure că programul de lucru este respectat. De asemenea, prin monitorizare, își pot da seama de efortul depus de fiecare dintre angajați.

      Anne Davies, profesor de drept și politici publice la Universitatea Oxford, declară: „Șefii trebuie să urmărească atent cât de bine performează angajații. Trebuie să negocieze cu ei maniera de monitorizare și să stabilească indici obiectivi pe baza cărora să-i evalueze. Când vine vorba despre promovări, s-ar putea ca unii să se simtă discriminați”.

      Sharon Clarke amintește că este foarte important pentru firmă să fie promovați oameni capabili, atât evaluarea, cât și recrutarea de personal nou, fiind acum mai dificile: „Managerii trebuie să lucreze și ei mai mult pentru a-și da seama cine este mai bun. Trebuie să găsească talentele”.

      Sursa: BBC.

      Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

      Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

      Susține echipa Biziday