Rezultatele au depășit așteptările analiștilor, iar acțiunile Alphabet au crescut cu peste 4%. Alphabet a anunțat marți că veniturile au fost stimulate de cererea puternică de publicitate online, videoclipurile de pe YouTube și de creșterea continuă a sistemelor de cloud computing. Amintim și că de la 1 iunie anul trecut, Google a renunțat la facilitatea de a stoca gratuit fotografii în Google Photos, având oferte cu plată pentru mai mult spațiu în Google Drive.

Alphabet a înregistrat venituri de 55,31 miliarde dolari, în creștere cu 34% față de 2020, iar profitul net s-a dublat la 17,93 de miliarde dolari în primul trimestru. 

Veniturile din publicitate au crescut cu 32% iar Alphabet a generat, de asemenea, 6 miliarde de dolari în reclame YouTube, o creștere de 49%. Într-o conferință telefonică cu analiștii, Ruth Porat, directorul financiar al Alphabet, a declarat că firma a beneficiat în cursul trimestrului de o activitate online crescută, dar a avertizat că tendința ar putea să nu continue odată cu ridicarea restricțiilor și cu redeschiderea economiilor.

Divizia Google Cloud a continuat să atragă clienți în timpul pandemiei, cu o creștere a veniturilor de 46%, în timp ce pierderile sale au scăzut la sub un miliard de dolari în primul trimestru. Dar Google continuă să se plaseze la mare distanță de Amazon și Microsoft în domeniul cloud.

Motorul de căutare Google a raportat un venit net de 17,93 miliarde dolari (26,29 dolari pe acțiune în primul trimestru fiscal), comparativ cu venitul net de 6,84 miliarde dolari (9,87 dolari pe acțiune) în anul precedent.

Alphabet și-a mărit numărul de angajați cu aproape 17 mii de oameni, ajungând la aproximativ 140 de mii de angajați la nivel global.

Surse alternative: New York Times, MarketWatch

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday