Navele așteaptă să li se dea permisiunea de a intra în porturile românești prin canalele Sulina și Bîstroe (de pe teritoriul Ucrainei). Odată marfa descărcată în România, va fi livrată în mai multe părți ale lumii.

Serviciile de monitorizare a traficului maritim au surprins blocajul format după redeschiderea canalului Bîstroe în urmă cu patru zile, după retragerea trupelor ruse din Insula Șerpilor. Circulația este îngreunată și de faptul că doar navele comerciale de mici dimensiuni pot trece prin calea navigabilă. Timpii de așteptare pentru intrarea în porturile românești pot ajunge și la câteva săptămâni, după cum a afirmat adjunctul ministrului ucrainean al Agriculturii.

Totuși, și cu reluarea tranzitului prin Bîstroe, ucrainenii avertizează că tot nu pot asigura un flux pentru a compensa activitatea din porturile de la ei din țară. Potrivit statisticilor citate de The Guardian, Kievul este responsabil pentru 9% din exporturile globale de grâu, pentru 42% din cele de ulei de floarea-soarelui și pentru 16% din cele de porumb.

Delegații din partea Ucrainei, Rusiei, Turciei și ONU s-au întâlnit miercuri la Istanbul, pentru a negocia soluții de depășire a blocajului la nivelul exporturilor de cereale. La final, ministrul turc al Apărării a anunțat că s-a ajuns la un acord, care va fi prezentat în cadrul unei reuniuni de săptămâna viitoare. Autoritățile de la Ankara vor înființa un centru de coordonare privind transporturile.

Surse alternative: The Guardian, Reuters

Sursa foto: MarineTraffic.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday