Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) a descoperit o rețea extinsă de companii care operau la negru. În doar cinci zile de verificări, inspectorii au identificat un prejudiciu total de peste 175 de milioane de lei (aproximativ 35 de milioane de euro), cauzat de 128 de firme de ride-sharing care nu declarau veniturile și nu plăteau taxele aferente.
”Peste 35 de milioane de euro (175 de milioane de lei) reprezintă prejudiciul adus bugetului de stat de 128 de companii de transport alternativ (ride-sharing), care funcționau la negru, fără a declara fiscal veniturile generate și fără a înregistra legal contractele de muncă ale șoferilor, respectiv fără a achita obligațiile fiscale aferente”, precizează ANAF.
Operațiunea, lansată pe 29 septembrie, a vizat depistarea practicilor evazioniste precum plata la negru a șoferilor, nedeclararea veniturilor și folosirea de contracte fictive. Potrivit DGAF, multe dintre firme foloseau contracte de comodat false, prin care autoturismele personale ale șoferilor erau date cu titlu gratuit către companie, doar pentru a putea fi înscrise pe platformele de ride-sharing. După ce încasau sumele de la aplicațiile de transport, firmele rețineau un comision de până la 15%, iar restul banilor ajungeau la șoferi în numerar, fără bon fiscal și fără declarații fiscale. În plus, majoritatea șoferilor nu aveau contracte de muncă sau erau trecuți cu norme parțiale.
Pentru recuperarea prejudiciului, ANAF a blocat conturile bancare și activele companiilor implicate. Într-una dintre situațiile investigate, inspectorii au descoperit o flotă de 230 de mașini fără aparate de marcat electronice fiscale, deși cursele se plăteau cash. Astfel, autoritățile au dat amenzi, au dispus confiscarea a 1,1 milioane de lei și au suspendat activitatea până la remedierea situației.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.