Compania americană de asigurări Allianz Life Insurance Company of North America a confirmat, sâmbătă, că majoritatea datelor personale ale clienților săi (1,4 milioane), ale consilierilor financiari și ale unor angajați, au fost sustrase în urma unui atac cibernetic. Atacul a vizat un sistem de gestionare a relației cu clienții (CRM), bazat pe cloud și furnizat de o entitate terță, și nu a afectat rețeaua internă sau sistemele critice proprii ale Allianz Life.

Potrivit comunicatului oficial al Allianz Life, incidentul a avut loc pe 16 iulie 2025, dar compania l-a descoperit în ziua următoare. Allianz a informat imediat FBI-ul și a demarat o anchetă internă. 

În sprijinul persoanelor afectate, compania va oferi monitorizare a creditului și protecție împotriva furtului de identitate timp de 24 de luni.

Allianz Life, cu sediul în Minneapolis, este o subsidiară a gigantului german Allianz SE. Compania are 1,4 milioane de clienți în SUA și aproximativ două mii de angajați, majoritatea în statul Minnesota.

Incidentul nu afectează alte entități ale grupului Allianz, ci doar Allianz Life din SUA. Ancheta privind amploarea și detaliile exacte ale atacului este încă în desfășurare.

Surse alternative: Reuters, CBS

Foto: Tbe | Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday