
Conform inițiativei, nerespectarea măsurii constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa I de sancțiuni, adică 2-3 puncte-amendă. “Atunci când, pe drumurile cu mai multe benzi de circulaţie pe sens, circulaţia pe una dintre benzi nu poate fi continuată din cauza unui obstacol, a unei îngustări a drumului sau din orice alte motive, conducătorii vehiculelor de pe banda adiacentă sunt obligaţi să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda lor”, prevede proiectul.
Inițiatorii au argumentat că “regula fermoarului vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, asemenea dinților unui fermoar. Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislaţia rutieră din Germania, Austria, Elveţia, Olanda și Slovacia. Având în vedere faptul că încălcarea regulii fermoarului nu creează un pericol major pentru siguranţa circulaţiei, ci afectează în principal fluenţa traficului, nerespectarea acestei reguli trebuie tratată cu un nivel corespunzător de gravitate în cadrul sistemului sancţionator”.
Proiectul a fost adoptat tacit, ceea ce înseamnă că nu a fost dezbătut și votat în plen, pentru că a expirat termenul legal în care ar fi trebuit să se întâmple acest lucru. Urmează votul deputaților.
Foto: moomin201 | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.