Potrivit analizei ONG-ului Transport & Environment (T&E), în pofida pandemiei, vânzările de vehicule electrice au crescut de la 1 ianuarie și vor ajunge la 10% din totalul vânzărilor de automobile până la finalul acestui an, respectiv 15% în 2021, după care vor încetini.

În timp ce pandemia de coronavirus a condus la o scădere generală a vânzărilor de mașini, mașinile electrice, pe care T&E le-a definit atât ca modele de baterii, cât și ca modele hibride plug-in, au devenit tot mai populare.

PSA Group, Volvo, FCA-Tesla și BMW Group respectă deja obiectivul UE privind emisiile, pe baza vânzărilor lor în prima jumătate a anului 2020, arată analiza T&E. Renault, Nissan, Toyota-Mazda și Ford au un mic decalaj de 2 grame de CO2 pe km. La distanță se află Volkswagen (5g), Hyundai-Kia (7g-3g), Daimler (9g) și Jaguar-Land Rover (13g).

Comisia Europeană a subliniat deja planurile de a continua politica de limitare a CO2 pentru autoturisme. 

Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) a declarat că vânzările de vehicule electrice au fost stimulate de schemele naționale de sprijin pentru a favoriza redresarea economică, dar că această tendință nu este neapărat una de lungă durată.

Surse alternative: Transport & Environment, Reuters.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday