Planul de restructurare al Grupului Renault își propune să obțină economii de peste 2 miliarde euro, pe parcursul a trei ani. Compania precizează că este nevoită să-și accelereze transformarea, din cauza dificultățile întâmpinate, a crizei majore cu care se confruntă industria auto și a urgenței impuse de tranziția ecologică.

Principalele puncte ale planului de restructurare, așa cum a fost el comunicat de companie:

  • Reducerea numărului de angajați din producție;
  • Suspendarea proiectelor de creștere a capacității, planificate în Maroc și România, studierea unei adaptări a capacităților de producție din Rusia, precum și  raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze, la nivel mondial
  • În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone de afaceri strategice, cu un viitor promițător: vehicule electrice, LCV-uri, economia circulară și inovația cu valoare adăugată ridicată
  • Subcontractarea centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate
  • Optimizarea producției ar urma să aducă economii de 650 de milioane euro
  • Redimensionarea capacităților industriale astfel încât acestea să ajungă la 3,3 milioane de autoturisme în 2024, față de 4 milioane in 2019
  • O reducere a costurilor de 700 de milioane de euro din digitalizarea și raționalizarea costurilor de marketing și a serviciilor suport
  • Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd din China către Dongfeng Motor Corporation și oprirea producției vehicule cu combustie, sub marca Renault, pe piața chineză.

Renault precizează că, în cazul în care va face reduceri de personal, se angajează la un dialog susținut cu partenerii sociali și cu autoritățile locale. Are în vedere ca ajustarea forței de muncă să se facă prin măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări  voluntare. Intenționează reducerea a 4.600 de posturi în Franța și a peste 10 mii de locuri de muncă în restul lumii.

În urmă cu câteva zile, ministrul francez al Mediului a declarat că guvernul francez condiționează ajutorul de 5 miliarde de euro acordat Grupului Renault de blocarea dezvoltării unor noi capacități de producție în afara Franței.

În România, Renault planificase o extindere a capacității de producție la Uzinele Dacia, de la 350 de mii de vehicule în prezent, la peste 400 de mii de mașini pe an.

Comunicatul integral al companiei aici.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday