Noul model “Galaxy Z TriFold” folosește două balamale pliabile spre interior, care permit deschiderea într-un ecran de aproximativ 25 de centimetri, cu o rezoluție de 2160 x 1584. Când este pliat, dispozitivul are 12,9 milimetri grosime, puțin mai mult decât Galaxy Z Fold6, care are 12,1 milimetri. Deocamdată este disponibil într-o singură versiune, în culoarea neagră, cu 16 GB de memorie și 512 GB de stocare, la prețul de aproximativ 2.449 de dolari.

Cele trei ecrane ale telefonului pot rula simultan, pe verticală, trei aplicații distincte, asemănător unui desktop. În plus, TriFold vine cu cea mai mare baterie Samsung dintre modelele pliabile ale companiei și suportă încărcarea super-rapidă, bateria ajungând la 50% în 30 de minute.

După lansarea din Coreea de Sud, Galaxy Z TriFold va fi pus în vânzare în China, Singapore, Taiwan și Emiratele Arabe Unite, până la finalul acestui an, lansarea din SUA fiind preconizată pentru primul trimestru al anului viitor. Nu este clar când ar urma să fie adus în Europa.
“Primul model triplu pliabil al Samsung va fi comercializat în cantități foarte limitate, dar volumul nu este obiectivul”, a declarat Liz Lee, director asociat la Counterpoint Research. Lee a explicat că noul dispozitive al Samsung urmărește să testeze durabilitatea, designul balamalelor și performanța software-ului, oferind totodată ocazia de a colecta feedback real de la utilizatori înainte de o lansare pe scară largă. Analiștii precizează că TriFold pare a fi mai mult o demonstrație a noii tehnologii decât un dispozitiv emblematic destinat vânzării la scară largă.
Lansarea ultimului model pliabil pare a marca o încercare a Samsung de a-și consolida poziția într-un segment în care rivalii chinezi evoluează constant. În septembrie, Huawei a lansat primul său telefon pliabil în trei ecrane, iar Apple va prezenta, cel mai probabil, primul său telefon pliabil anul viitor. Cu toate acestea, analiștii subliniază că din cauza prețului mare și a provocărilor privind producția, dispozitivele pliabile nu vor fi atât de populare deocamdată.
Surse alternative: Reuters, CNBC
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.