Peste 40 de persoane și trupe cunoscute din industria muzicii, printre care Dua Lipa, Coldplay, Sam Fender, Radiohead și The Cure, au semnat o scrisoare prin care solicită plafonarea prețului la biletele pentru concerte pentru a “restabili încrederea în sistemul de vânzare a biletelor” și “a contribui la democratizarea accesului publicului la artă”.

În declarație, se afirmă că sunt necesare noi măsuri de protecție pentru a “ajuta la reglementarea elementelor pieței secundare de bilete, care este exorbitantă și dăunătoare și servește intereselor speculanților, ale căror practici de exploatare împiedică fanii autentici să aibă acces la muzica, teatrul și sportul pe care le prețuiesc”. 

Partidul laburist a promis în programul său electoral că va rezolva problema înșelăciunilor din acest domeniu, cum ar fi cazul celor care cumpără bilete, prin programe automate, în cantități mari în momentul în care acestea sunt puse în vânzare, ca ulterior să le vândă cu prețuri mai mari, pe alte site-uri. Guvernul a lansat o consultare publică pe această temă în ianuarie, însă au trecut șapte luni de când s-a încheiat, fără să fie clar când vor fi introduse măsuri în acest sens. 

Mișcarea vine în contextul în care compania “Which?”, care oferă informații consumatorilor despre diverse produse, a descoperit, în cadrul unei investigații, că vânzători din mai multe locații din lume achiziționează bilete pentru evenimente renumite din Marea Britanie, pentru a le revinde apoi la prețuri mult mai mari pe StubHub și Viagogo. De exemplu, au fost găsite bilete pentru concertele Oasis de pe Wembley la prețul de 3.498 lire sterline pe StubHub și 4.442 lire sterline pe Viagogo. Un bilet pentru Coldplay, tot pe Wembley, costa 814 lire sterline pe StubHub. 

“Which?” a găsit, de asemenea, vânzări speculative, când biletele sunt listate pe site-uri secundare, chiar dacă vânzătorul nu le-a cumpărat încă.

Deși reprezentanții platformei Viagogo susțin o schimbare a ecosistemului vânzării biletelor, aceștia spun că plafonarea prețurilor ar afecta fanii. Compania a afirmat că plafonarea prețurilor “a dezamăgit în repetate rânduri fanii”, împingându-i către rețelele sociale și site-uri nereglementate. Asociația comercială britanică UK Finance susține, la rândul ei, că plafonarea prețurilor ar crește riscul de fraudă.

Surse: Sky News, BBC 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday