Volumul de bere vândut de producătorul olandez de bere în al treilea trimestru a scăzut cu -4,3%, un declin mai mare decât cel înregistrat în trimestrul anterior, influențat de scăderea cererii, de “incertitudinile comerciale“ din America de Nord și de Sud și de creșterea lentă din Europa. Heineken a mai declarat că se așteaptă la o “scădere modestă“ a volumului de bere vândut pe tot parcursul anului și că creșterea anuală a profitului se va situa la limita inferioară a intervalului prevăzut, între 4% și 8%.
“Volatilitatea macroeconomică a persistat, așa cum era de așteptat, și a devenit mai pronunțată în al treilea trimestru, creând un mediu dificil, care a dus la rezultate mixte”, a declarat directorul executiv, Dolf van den Brink.
În America, volumul vânzărilor de bere a scăzut cu -7,4% pe fondul “încrederii scăzute a consumatorilor” și al incertitudinii comerciale, cele mai mari scăderi înregistrându-se în Brazilia și SUA, unde vânzările au scăzut cu “puțin peste 10%”. Analiștii remarcă faptul că cererea din Brazilia a fost afectată de incertitudinea tarifelor, la un nivel mai pronunțat decât se preconiza. SUA au impus un tarif de 50% asupra tuturor importurilor din Brazilia.
Scăderea vânzărilor în America de Nord și de Sud a fost parțial compensată de creșterile înregistrate în Africa, Orientul Mijlociu și câteva piețe asiatice, precum Vietnam. Este de așteptat ca și grupurile concurente AB InBev (Stella, Corona, Beck’s, etc) și Carlsberg, care vor publica rapoartele săptămâna viitoare, să anunțe o scădere a vânzărilor de bere, pe fondul reducerii interesului din partea consumatorilor din întreaga lume.
Sursă: FT
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.