Acordul prevede, pe lângă achiziționarea imediată a parfumurilor Creed, și dreptul L’Oréal de a dezvolta parfumuri și produse de înfrumusețare sub mărcile Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga. Licența exclusivă pentru L’Oréal va fi valabilă pe o perioadă de 50 de ani. În prezent, licența pentru parfumurile Gucci este deținută de Coty, iar noul acord va intra în vigoare, pentru acestea, la expirarea celuilalt, adică în 2028.
Vânzarea este decisă în contextul în care, noul director general al Kering, Luca de Meo (anterior director general al Renault), face eforturi pentru a reduce datoriile care sufocă grupul de produse. La finalul lunii iunie, datoria netă a Kering se ridica la 9,5 miliarde de euro, pe lângă alte 6 miliarde de euro, datorii pe termen lung, care au stârnit îngrijorarea investitorilor.
Kering a cumpărat Creed în 2023, pentru 3,5 miliarde de euro, într-un efort de a-și diversifica produsele și de a reduce dependența de marca Gucci, care aduce cea mai mare parte a profiturilor sale. Totuși, grupul s-a confruntat cu o serie de probleme. Gucci, în mod particular, a fost afectată de scăderea vânzărilor în China, în timp ce întreg grupul a înregistrat pierderi de 60 de milioane de euro în prima jumătate a acestui an.
În aceste condiții, a fost adus Luca De Meo, care l-a preluarea funcției, în septembrie, le-a spus acționarilor că intenționează să ia unele decizii dificile pentru a reduce datoria grupului, inclusiv raționalizarea și reorganizarea acolo unde este necesar.
L’Oréal este cel mai mare producător mondial de cosmetice și produse de înfrumusețare și în trecut a mai efectuat tranzacții cu alte branduri de lux. În 2008, de exemplu, a cumpărat tot de la Kering drepturile asupra mărcii Yves Saint Laurent, pentru 1,15 miliarde de euro. Totuși, noua tranzacție va fi cea mai mare de până acum a L’Oréal, mai mare chiar și decât achiziția mărcii australiene Aesop, pentru 2,5 miliarde de dolari în 2023.
Sursă: Reuters
Foto: Mariakray | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.