Un raport al Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) arată că tot mai multe companii din lume se confruntă cu atacuri cibernetice. Aproape o treime (29%) dintre managerii de achiziții au raportat atacuri asupra partenerilor sau furnizorilor, în ultimele șase luni. Atacurile cibernetice asupra unor companii mari, precum Jaguar Land Rover, au evidențiat o amenințare tot mai mare la adresa afacerilor.
Raportul arată că amenințările cibernetice reprezintă o îngrijorare din ce în ce mai mare în rândul managerilor de achiziții din sute de companii, în diverse industrii, precum producție, energie și tehnologie. CIPS avertizează că riscurile informatice concurează acum cu șocurile geopolitice și disputele comerciale ca principale amenințări la adresa companiilor, într-un context global tot mai interconectat.
Recent, companiile britanice Marks & Spencer și Co-op s-au confruntat cu atacuri cibernetice care le-au provocat pierderi de zeci de milioane de lire sterline. De asemena, Jaguar Land Rover a fost nevoită să-și închidă fabricele timp de o lună, după un atac cibernetic care a forțat compania să oprească sistemele informatice din Marea Britanie, Slovacia, India și Brazilia, ceea ce a cauzat pierderi de peste o sută de milioane de lire sterline.
La sfârșitul lunii septembrie, producătorul japonez de bere Asahi a devenit cea mai recentă companie forțată să oprească producția după un atac cibernetic.
”Natura comerțului global, modul în care privim lanțurile de aprovizionare globale și mediul digital de aprovizionare sunt din ce în ce mai interconectate. Organizațiile depind tot mai mult unele de altele. Au trecut vremurile în care o companie putea fi considerată o entitate care funcționează izolat”, a concluzionat Ben Farrell, directorul executiv al Cips.
CIPS subliniază că aceste incidente majore reprezintă un semnal de alarmă pentru companii, care trebuie să investească în protecția digitală a propriilor operațiuni și să analizeze vulnerabilitățile din lanțurile lor de aprovizionare.
Sursă: The Guardian
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.