În aproape trei ani de la lansarea ChatGPT, chatboții au reprezentat prima și ultima interacțiune cu inteligența artificială generativă pentru majoritatea populației. Deși ChatGPT a devenit una dintre aplicațiile cu cea mai rapidă creștere, companiile din domeniului inteligenței artificiale speră că chatboții nu vor reprezinta ultimul cuvânt în materie de tehnologie.

Astfel, OpenAI și alte companii experimentează diferite modalități de a pune în funcțiune modelele lor de inteligență artificială extrem de scumpe, încercând să dezvolte noi aplicații care folosesc tehnologia în moduri care devin indispensabile pentru utilizatori. Acest lucru ridică un semn de întrebare: Va duce la o generație complet nouă de aplicații construite în jurul inteligenței artificiale sau majoritatea oamenilor vor experimenta inteligența artificială mai mult sub forma unor noi funcții adăugate aplicațiilor pe care le folosesc deja.

Un test timpuriu al acestui lucru pare să fie piața videoclipuri scurte, dominată de TikTok. OpenAI a dezvăluit, săptămâna aceasta, o rețea de socializare bazată pe videoclipuri generate de inteligență artificială. ”Sora” este o aplicație care permite generarea de clipuri video de până la 10 secunde, folosind text descriptiv sau fotografii ce nu conțin persoane. Utilizatorii își pot include doar propria imagine, sau pe cea a prietenilor lor, cu acordul acestora. Lansarea acesteia vine la scurt timp după ce YouTube a adăugat funcții de inteligență artificială în propriul serviciu, în timp ce Meta a lansat, săptămâna trecută, un flux format exclusiv din videoclipuri generate de inteligență artificială create de utilizatorii săi.

Aceasta nu este singura încercare a OpenAI de a crea un nou serviciu. Săptămâna trecută, a lansat ChatGPT Pulse, care încearcă să anticipeze nevoile de informare ale unui utilizator și să ofere o informare zilnică. Ideea nu este nouă. Google a încercat ceva similar în urmă cu mai bine de un deceniu. Întrebarea este, însă, dacă tehnologia a avansat până la punctul în care aceasta poate fi în sfârșit pusă în funcțiune.

Preocuparea tot mai mare a OpenAI de a deveni o companie de aplicații pentru consumatori a fost subliniată la începutul acestui an prin angajarea fostului șef al serviciului Facebook, Fidji Simo. Una dintre cele mai interesante mișcări ale companiei, în această săptămână, a fost intrarea pe teritoriul rețelelor sociale din care Meta s-a retras. Directorul executiv Mark Zuckerberg a declarat la începutul acestui an că doar 20% din conținutul pe care oamenii îl văd pe Facebook și 10% pe Instagram provine de la prietenii lor. OpenAI, în schimb, susține că aplicația sa video va genera noi forme de comportament, ”într-un moment în care toate platformele majore se îndepărtează de graficul social”.

O altă întrebare este modul în care aplicațiile de AI vor face bani. Într-o încercare de a se distanța de una dintre cele mai mari critici la adresa rețelelor sociale – aceea că nevoia de publicitate le face să prioritizeze interacțiunea mai presus de toate, uneori în detrimentul utilizatorilor – OpenAI a promis că ”nu optimizează pentru timpul petrecut în flux” și că ”singurul său plan actual” de a face bani este să taxeze utilizatorii pentru crearea de videoclipuri suplimentare.

Analiză integrală pe FT

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday