Reducerea vizează, în principiu, posturile administrative – cele mai multe urmând să fie la sediul central din Germania – în cadrul unei strategii mai ample de restructurare. “Grupul Lufthansa analizează care activități nu vor mai fi necesare în viitor, de exemplu din cauza suprapunerii de sarcini. În special, schimbările profunde generate de digitalizare și utilizarea tot mai mare a inteligenței artificiale vor aduce o mai mare eficiență în multe domenii și procese”, a transmis Lufthansa.

Compania aeriană se alătură, astfel, altor companii care folosesc AI ca parte a planurilor de restructurare. Platforma de plăți Klarna și-a redus personalul cu 40%, în urma automatizării prin AI, Salesforce a eliminat 4.000 de roluri în customer support folosind tehnologii similare, iar Accenture a anunțat că va renunța la angajații care nu pot fi recalificați pentru a lucra cu inteligență artificială. 

În urma anunțului, acțiunile Lufthansa au crescut cu 0,9% și sunt cu 25% mai sus față de începutul anului. Compania estimează că, din 2028 va avea o marjă de profit operațional între 8% și 10% și un flux de numerar de peste 2,5 miliarde de euro pe an – considerabil mai mult decât estimau analiștii.

Totuși, Lufthansa a fost afectată, în 2024, de grevele angajaților, concurența mare și întârzierile la avioane, care au dus la scăderea profitului cu 39%, până la 1,65 miliarde de euro.

Sursă alternativă: CNBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday