Raportul Biroului de Prevenire şi Investigare a Accidentelor Aeriene şi Feroviare (GPIAAF) arată că cablul care leagă cele două vagoane ale funicularului a fost supus unor verificări cu câteva ore înainte de accident. “Conform dovezilor analizate până în prezent, planul de întreținere programat era la zi, iar în dimineața accidentului a fost efectuată o inspecție vizuală programată, care nu a detectat anomalii la cablul vehiculelor sau la sistemele de frânare”, potrivit raportului.

Autoritățile au mai precizat că, după ce au parcurs aproximativ șase metri, vagoanele au pierdut brusc forța de echilibru asigurată de cablul de conectare care le unește.  Sistemul de protecție a frânelor vehiculului a “activat imediat frâna pneumatică, precum și frâna manuală”, dar măsurile “nu au avut niciun efect în reducerea vitezei vehiculului”, potrivit GPIAAF.

Miercuri, funicularul Gloria care urca, a accelerat și s-a izbit cu o viteză de aproximativ 60 km/h de un stâlp de iluminat din fontă și de un stâlp de susținere, înainte de a lovi “colțul unei alte clădiri”. În urma accidentului, 16 persoane au murit și 21 au fost rănite. Conform primelor concluzii, toate aceste evenimente s-au produs în mai puțin de 50 de secunde.

Funicularul are două vagoane: unul care urcă, în timp ce celălalt coboară, legate printr-un cablu care trece printr-o roată mare reversibilă situată în vârful Calçada da Glória. Este un popular mijloc de transport printre turiști, care face legătura dintre centrul orașului (Praça dos Restauradores) și cartierul Bairro Alto.

În prezent, există două anchete în desfășurare: una efectuată de GPIAAF și alta de parchet. GPIAAF a subliniat în raport că cele două anchete sunt “complet independente și au scopuri diferite”. Biroul a mai adăugat că un raport preliminart va fi publicat în termen de 45 de zile. Ulterior, este de așteptat să apară și un raport final cu “faptele stabilite, analiza acestora, concluziile privind cauzele accidentului și, dacă este cazul, recomandări de siguranță”.

Surse: DW, The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday