Primul model dezvoltat pe platforma mult așteptată Neue Klasse, SUV-ul electric iX3, va fi prezentat vineri, înaintea salonului auto de la München, urmând ca în următorii doi ani să fie introduse alte 40 de modele noi și actualizări ale celor deja existente. Prin această strategie de 10 miliarde de euro, BMW vrea să rivalizeze cu producătorii chinezi și cu Tesla.

Directorul executiv al companiei, Oliver Zipse, a declarat că noua platformă va deveni “un reper pentru industrie”, promițând progrese semnificative în tehnologie. Vehiculele Neue Klasse vor integra patru “supercalculatoare”, cu softuri capabile să ofere de 20 de ori mai multă putere de calcul decât modelele actuale, ce vor simplifica radical electronica mașinilor și vor îmbunătăți funcții precum infotainmentul, condusul automatizat și managementul energiei. 

Noile modele vor beneficia de o autonomie extinsă de până la 800 de kilometri și de o încărcare rapidă, cu peste 350 km autonomie adăugați în doar 10 minute. În plus, trecerea la arhitectura software va permite îmbunătățirea performanțelor și după vânzare, prin actualizări de la distanță, și va deschide noi surse de venit pentru companie.

BMW susține că noile baterii cilindrice litiu-ion, dezvoltate în colaborare cu producători precum CATL, pot reduce costurile de fabricație cu până la 50%, însă recunoaște că vehiculele electrice rămân mai puțin profitabile decât cele pe benzină. Totuși, flexibilitatea arhitecturii Neue Klasse le va permite să adopte tehnologii de stocare mai eficiente în viitor. Mai exact, este vorba despre o arhitectură electrică dedicată de 800 de volți, în centrul căreia se află o baterie de înaltă tensiune care nu mai este însă compactă, ci va fi integrată în caroseria vehiculului, pentru a reduce greutatea și costurile de asamblare.

Deși BMW a abordat cu prudență tranziția globală către electrificare, vânzările sale de mașini electrice au crescut, reprezentând 18% din livrările la nivel global în prima jumătate a anului, față de 8% la Mercedes-Benz și 11% la Volkswagen. Rămâne însă de văzut dacă noua strategie va fi suficientă pentru a recupera terenul pierdut în fața giganților chinezi din domeniul EV.

Sursă alternativă: FT

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday