Alex Norström, co-președinte și director de afaceri al Spotify, a declarat pentru Financial Times că creșterile de prețuri fac ”parte din setul nostru de instrumente acum”, după mulți ani în care platforma de streaming muzical a menținut prețurile la același nivel. Totuși, Norström a precizat că scumpirile de abonamente vor fi însoțite de noi servicii și funcții, pe care le dezvoltă.
Spotify a început să crească prețurile în urmă cu doar doi ani. La acel moment, mișcarea a fost salutată de investitorii dornici ca firma să se concentreze pe profitabilitate, după ani de zile în care s-a concentra pe creșterea numărul de abonați. Creșterile de prețuri și reducerea costurilor au făcut ca Spotify să înregistreze primul său profit anual, în 2024.
”Creșterile de prețuri și ajustările de prețuri fac parte din setul nostru de instrumente de afaceri și le vom utiliza atunci când va avea sens”, a declarat Norström, care a adăugat că Spotify va ”continua să adauge valoare” pentru clienți, deoarece ”în esență, vrem ca și consumatorul să câștige”.
Alex Norström a mai spus că doar 3% din populația mondială plătește abonament către Spotify, adăugând că există un potențial mult mai mare. ”Peste un sfert de miliard de abonați ne plătesc în prezent în fiecare lună și ne folosesc din ce în ce mai mult. Suntem pentru un miliard? … Cred cu siguranță că nu este deloc imposibil. Este cu siguranță un obiectiv”, a mai spus acesta.
La începutul lunii august, Spotify a anunțat că va crește prețul abonamentului premium lunar pe anumite piețe începând din septembrie, în contextul în care gigantul suedez de streaming încearcă să-și îmbunătățească situația financiară. Prețul individual abonamentului va crește de la 10,99 euro la 11,99 euro pe lună pe piețe precum Asia de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, Europa, America Latină și regiunea Asia-Pacific. Platforma de streaming muzical a declarat luna trecută că numărul de abonați a crescut cu 12% în ultimul an, ajungând la 276 de milioane, în timp ce utilizatorii activi lunar au crescut cu 11%, ajungând la 696 de milioane.
Sursă: Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.