Deși suma oferită de startap-ul AI depășește valoarea Perplexity, compania a transmis că mai mulți investitori au fost de acord să susțină tranzacția. În iulie, Perplexity a fost evaluată la 18 miliarde de dolari, motiv pentru care presa americană cataloghează oferta depusă de companie pentru a cumpăra Chrome de-a dreptul “îndrăzneață”. Nu este pentru prima dată când Perplexity atrage atenția printr-un astfel de gest, deoarece a făcut o ofertă similară pentru achiziția TikTok US în ianuarie.

Perplexity are un motor de căutare bazat pe inteligență artificială, care oferă utilizatorilor răspunsuri simple la întrebări și link-uri către materialul sursă original de pe web. Chrome i-ar oferi cu siguranță un avantaj în cursa motoarelor de căutare bazate pe inteligență artificială, deoarece presiunea reglementărilor amenință influența Google asupra industriei.

Startup-ul se află în mijlocul unei bătălii pentru supremație în domeniul inteligenței artificiale generative, cu mari companii precum Meta și OpenAI, giganți tehnologici care cheltuiesc zeci de miliarde de dolari pe an pe infrastructura AI necesară pentru a dezvolta modele lingvistice mari și a rula sarcini de lucru imense.

Google nu a scos oficial Chrome la vânzare și intenționează să conteste hotărârea judecătorească americană de anul trecut, conform căreia deținea un monopol în domeniul căutării online. Departamentul de Justiție a solicitat cesionarea Chrome ca parte a căilor de atac.

Surse: Reuters, CNBC

Foto: Rafael Henrique | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday