Grupul farmaceutic a declarat joi că pacienții care au luat medicmaentul Orforglipron au pierdut în medie 12,4% din greutatea corporală, sub așteptările dezvoltatorilor, care își creaseră o țintă de 13,7%. Toate acestea în condițiile în care, cei care au luat medicamentul placebo au pierdut doar 0,9% din greutatea corporală. 

Cei de la Eli Lilly își propuneau ca prin intermediul acestei pastile, greutatea să fie pierdută mai ușor decât prin alte metode, cum ar fi injecțiile. Injecția Zepbound, dezvoltată de aceeași companie,i oferă în prezent cele mai bune rezultate, fiind pierdută în  medie de 23% din greutatea corporală.

Industria farmaceutică americană este supusă presiunilor din partea Administrației Trump pentru a reduce voluntar prețurile, riscând să se confrunte cu o politică de stabilire a prețurilor medicamentelor de tip “națiunea cea mai favorizată”, care ar lega prețurile medicamentelor din SUA de prețurile mai mici din alte țări dezvoltate.

Din cauza rezultatelor sub așteptări, acțiunile companiei au scăzut cu -14%. Pe de altă parte, rivalul Eli Lilly, Novo Nordisk, a înregistrat o creștere a acțiunilor de 14%, datorită unui medicament similar, cu administrare orală, care a dus la o pierdere de aproximativ 15% a greutății.

Eli Lilly a raportat venituri de 15,6 miliarde de dolari în primul trimestru, în creștere cu +38% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de Zepbound, injecția pentru obezitate, au crescut cu +172%, iar cele de Mounjaro, pentru diabet, au crescut cu +68%. Compania estimează acum venituri anuale cuprinse între 60 și 62 de miliarde de dolari, în creștere față de intervalul anterior de 58-61 de miliarde.

Sursa: FT

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday