Financial Times scrie că “turiștii americani își pierd apetitul de a-și trăi fantezii de genul Emily la Paris”, cu cheltuieli exorbitante în buticurile de lux de pe continent, principala frână fiind scăderea dolarului față de euro. Anul trecut, întărirea monedei americane a funcționat ca stimulent pentru aceștia, dar acum, când Euro s-a apreciat cu circa 10% față de dolar, de la începutul anului, brandurile de lux de pe continent raportează una după alta scăderi de vânzări. Acest lucru le afectează suplimentar, pe lângă faptul că pe piața americană produsele lor sunt mai scumpe din cauza tarifelor introduse de Donald Trump.

La Prada, unde turiștii contribuie cu 30% din vânzări, la nivel global, conducerea a atribuit o scădere de 2% a vânzărilor, în prima jumătate a anului, deși tarifele au intrat în vigoare mai târziu, iar dolarul a scăzut în al doilea trimestru.
Directorul financiar al LVMH, grupul care deține Louis Vuitton, Bulgari, Sephora, Dior și alte 60 de mărci în domeniu, a menționat schimbările în comportamentul comercial al turiștilor drept principalul motiv pentru care vânzările diviziei sale cheie de modă și articole din piele au scăzut organic cu 9% în al doilea trimestru.
Un fenomen similar se înregistrează și în Japonia, dar cu turiștii chinezi. Cei mai bogați dintre aceștia au umflat anul trecut vânzările grupului LVMH cu 57%, iar pe cele ale Kering (proprietarul Gucci) cu 27%, dar anul acesta reculul este cu atât mai puternic.
Financial Times consideră că scăderea accentuată a cheltuielilor turiștilor cu bunuri de lux în Japonia și Europa marchează pentru acest sector sfârșitul unui boom multianual, creșterea prețurilor din SUA și aprecierea Euro și a Yenului fiind parte din problemă.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.