Șeful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai Jurca, a susținut o conferință de presă în care a anunțat că vor avea restructurări în cadrul instituției. Acesta a anunțat că 40% din posturile de angajați și demnitari la Cancelarie vor fi desființate. Reducerea aparatului de demnitari va aduce o economie de 615 mii de lei pe lună, iar reducerea aparatului corpului de funcționari va aduce o economie de 250 de mii de lei pe lună, conform oficialului.

Jurca a subliniat că o mare parte a cheltuielilor este determinată și de folosirea mașinilor de protocol, numărul acestora urmând să fie redus de la 30 la 15. ”Fiecare demnitar va avea acces la o Dacia Duster, dar nu va mai avea șofer. Își va conduce singur mașina, la fel cum se întâmplă în companiile private”, a mai spus Jurca, care a precizat că, în acest moment, consumul mediu al celor 30 de mașini este de 20 de litri pe 100 km. 

Vor fi reduse și cheltuielie de protocol: “Cheltuielile de protocol se ridică la aproximativ trei milioane de lei pe an, dintre care 2,3 milioane revin RAAPPS sub formă de cheltuieli de restaurant. Avem o cheltuială lunară de 80 de mii de lei cu opt ospătari ce deservesc demnitarii”, a mai declarat Mihai Jurca.

Principalele declarații: 

  • În acest moment, Cancelaria are 176 de posturi, cu 15 posturi vacante, dintre care 99 sunt dedicate corpului administrativ. Diferența de 77 sunt posturile demnitarilor publici – premier, șef de cancelarie, consilieri de stat, secretari de stat, aparatul fiecărui demnitar.
  • Sunt 16 consilieri, cinci secretari, un aparat de consilieri de 42 de persoane, prim-ministru cu opt posturi în cabinet, un cancelar cu cabinet de consilier de 3 posturi și șef de cabinet, un secretar general. Avem o direcție de protocol și relații internaționale cu 27 de posturi, direcție de comunicare cu 28 de posturi, direcție asigurare resurse – contabilitate, buget, achiziții, HR – 25 de posturi, compartiment de securitate un post, un serviciu de politici publice cu 13 posturi, departament de audit cu două posturi vacante, compartiment juridic cu două posturi. Sunt 176 de posturi.
  • Propunem următoarea formulă: reducem consilierii la un total de 11 posturi, secretarii de stat la 4 posturi, aparatul demnitarilor va fi de 14, adică fiecare consilier de stat sau secretar de stat va avea un consilier, nu doi. Cabinetul prim-ministrului nu va mai avea 8 posturi, ci 5. Direcția de protocol se transformă în serviciu și va avea 12 posturi, direcția de comunicare se transformă în serviciu cu 18 posturi, direcția de asigurare resurse va avea 22 de posturi.
  • Avem o nouă propunere – organizarea unui nou departament pentru continuitate guvernamentală, cu menirea de a urmări activitatea demnitarilor, de a o contabiliza și documenta, de a fi suportul comitetelor și consiliilor interministeriale, de a urmări informațiile discutate și de a fi un suport pentru alte activități ale demnitarilor. Va avea șapte locuri. Departamentul de reziliență și de relații internaționale se vor desființa, urmând să poată opta pentru oricare din pozițiile echivalente ca funcție, expertiză, din cadrul noii organigrame.
  • Vorbim de 105 posturi, o reducere de 40% din personal. Același impact va fi și în zona de costuri, cele mai mari fiind cele asociate demnitarilor, unde reducerea e de 48%. Pe aparatul tehnic al Cancelariei avem o reducere de 34%.
  • Reducerea aparatului de demnitari aduce o economie de 615 mii de lei pe lună, iar reducerea aparatului corpului de funcționari aduce o economie de 250 de mii de lei pe lună.
  • Cheltuielile lunare sunt undeva la 2 milioane de lei pe lună cu personalul. Per total, vom avea o economie de 850 de mii de lei pe lună. 
  • Bugetul Cancelariei pe anul acesta e de 41 milioane de lei, dintre care 23 de milioane sunt cheltuielile de personal. Avem 18 milioane de lei, cheltuieli cu bunuri și servicii. Cea mai mare cheltuială este cea cu automobile. Avem 12 milioane de lei pe an pentru 30 de mașini, fără să includem și cheltuiala cu combustibil.
  • Cheltuiala lunară cu combustibil este de 33 de mii de lei/lună, la un consum mediu de 20 de litri pe 100 km. Cheltuiala cu mașini este extrem de interesantă. Avem un cost zilnic, cu tot cu TVA, de 1.300 de lei – cheltuiala cu șofer, de întreținere a mașinii, fără combustibil.
  • Cheltuielile de protocol se ridică la aproximativ trei milioane de lei pe an, dintre care 2,3 milioane revin RAAPPS sub formă de cheltuieli de restaurant. Avem o cheltuială lunară de 80 de mii de lei cu opt ospătari ce deservesc demnitarii.
  • Eliminăm bufetul după fiecare ședință de guvern.
  • Majoritatea tarifelor pentru protocol sunt cu 30% mai mari. O sticlă de 0,33 ml de suc costă 8,5 sau 9 lei, iar la magazin costă undeva la vreo 3,5 lei sau 4 lei.
  • Vom elimina cheltuiala cu șoferii.
  • Vom renegocia contractul cu mașini. Vrem să schimbăm furnizorul, poate facem un parteneriat cu cei de la Dacia.

Foto: Inquam Photos / George Călin

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday