Un studiu comandat de guvernul olandez, la care au participat 317 licee și 313 școli primare, arată că interdicția telefoanelor mobile și a altor dispozitive electronice a avut un efect pozitiv asupra elevilor. Aproximativ 75% dintre licee au raportat că elevii s-au putut concentra mai bine la ore și 59% că aceștia au devenit mai sociabili. De asemenea, un sfert dintre licee au menționat îmbunătățirea performanțelor școlare.

Măsura, care a intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2024, vizează concret interzicerea utilizării telefoanelor în timpul orelor din școli primare și licee. În majoritatea liceelor, elevii sunt obligați fie să își lase telefoanele acasă, fie să le depoziteze în dulapuri, în timp ce în altele, dispozitivele sunt colectate la începutul fiecărei ore.

Impactul în școlile primare a fost totuși limitat, deoarece elevii încep să aducă telefoane în ultimii ani ai claselor primare. În cazul școlilor pentru copiii cu nevoi speciale, unde se pot face excepții pentru dispozitivele de sprijinire a învățării – cum ar fi aparatele auditive conectate la un dispozitiv mobil – aproximativ jumătate au raportat că interdicția a avut un efect pozitiv sau foarte pozitiv.

Potrivit Statistics Netherlands, 96% dintre copii folosesc internetul aproape în fiecare zi, cei mai mulți pe telefoane. Luna trecută, guvernul interimar a sfătuit părinții să interzică rețelele de socializare copiilor sub 15 ani și să le limiteze timpul petrecut în fața ecranului.

Surse: Reuters, The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday