În cadrul atacului, hackerii au vizat platforma de servicii pentru clienți a companiei aeriene naționale din Australia, Qantas, în cea mai mare breșă de securitate cu care compania s-a confruntat în ultimii ani. Atacatorii cibernetici au compromis datele a șase milioane de clienți, inclusiv nume, adrese de e-mail, numere de telefon sau date de naștere.

Reprezentanții Qantas au transmis că au detectat breșa de securitate după “o activitate neobișnuită” pe platformă și a acționat imediat pentru a o limita.

Atacul cibernetic vine după ce, săptămâna trecută, Biroul Federal de Investigații al SUA a avertizat că grupul de infractori cibernetici Scattered Spider a vizat mai multe companii aeriene și că Hawaiian Airlines din SUA și WestJet, din Canada, au raportat breșe de securitate. Qantas a precizat că investigațiile sunt în curs și nu a oferit detalii despre atacatori.

Acest incident este cel mai recent dintr-o serie de atacuri cibernetice care au afectat Australia în acest an. Statisticile oficiale arată că în anul 2024 s-au înregistrat un număr record de atacuri cibernetice cu furturi de date. O altă breșă majoră de securitate majoră a fost în 2022, când compania de telecomunicații Optus și liderul în asigurări de sănătate Medibank au fost atacați cibernetic.  

Autoritățile au îndemnat companiile și agențiile guvernamentale să intensifice măsurile de securitate și de protecție a datelor și a subliniat că atât sectorul privat, cât și cel public, sunt vulnerabile la atacurile cibernetice.

Surse: BBC, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday